2013. december 22., vasárnap

Fagyás-kifagyás

Még itt sincs teljesen a tél, de azért mégis itt van. Azóta, hogy "Az első hó" c. videót készítettem, nem havazott, viszont köd és mínusz fokok, na azokból volt elég, főleg az elmúlt napokban. Néha sűrű-sűrű volt a köd, olyannyira, hogy a legközelebbi házat alig lehetett látni...



A napok egyre csak rövidültek, négy óra körül már sötét volt (aki kitalálta, hogy ilyenkor az órát hátra, ahelyett, hogy előre állítanánk - így ahelyett, hogy 6-kor sötétedne, 4-kor sötét van, juhéééé - , szóval aki ezt kitalálta, annak üzenem: *********** ********* ****** ***** ********, ***** ***** ****** ********************! - kicenzúráztam, lehet gyerekek is olvassák, s na).
Viszont a tegnap volt épp a téli napforduló, december 21-én, így mostantól a napok - ahogy a Funtineliben írja Wass Albert - minden nappal egy jóakaratnyit hosszabbodnak majd :) Hurrá!


Szóval köd volt. És ez a ködös, párás levegő éjszakánta ráfagyott a fákra. Minden éjjel vastagabbra és vastagabbra fagytak a fákon az ágak, a fűzfánkon már szinte két ujjnyi vastagságú jég lakott! :) Mígnem tegnap reggel...


Arra ébredtem, hogy nagyon világos van a szobában. Valami a szemembe verte a fényt a teraszról, nem láttam hát tovább aludni, így feltápászkodtam kócos fejemmel, kidörzsöltem az édes álmot pilláim közül (tyűjj, de szépen írom! :)) ), s ásítozva az ablakhoz léptem. Hétágra sütött kinn a nap! Először volt ilyen szép tiszta idő jópár nap óta, s ahogy kinyitottam az ajtót, éreztem, hogy nemcsak, hogy süt a nap, de szinte meleg is van kinn (értsd: volt vagy 2-3 fok).

Na mondom ez a fagyott tündérvilág mindjárt elolvad az egész, még le se videóztam rendesen. Fotózni az ilyet nem lehet, annyira szép, hogy fotón szinte képtelenség visszaadni mindezt, megpróbáltam, ez jött ki tán a legjobban:


Ebből megint videó lesz, gondoltam magamban, aztán az is lett, száz szónak egy a vége, tessék:
(ami ott hull kéremszépen, az nem hó - ami ugye hull, és nem esik, kedves honfitársak -, hanem a jég a fákról, fújta le a langyos, tavaszias - hahaha - szellő).

csak HD-ban nízzétek :)


Fagyás-kifagyás from Kőmíves Zoltán on Vimeo.
a zenéért köszönet a Republic együttesnek: Napliget ("Tüzet viszek" c. albumról, 1995)
film: Canon EOS 5D Mark II & Canon 50mm f/1.4 & Canon 100mm f/2.8 Macro
készült: Pilisszentkereszten, 2013. december 19-én (fagyás) és 21-én (kifagyás) :)

U.i.: szóval a big meltdown az tegnap vót, 21-én, a fagyott rész az elején, az meg 19-én lett fő'véve, de ilyen fagyos-ködös vót 18-án és 20-án, meg 17-én, meg még azelőtt is. De csak ma jutottam odáig, hogy fel is tegyem ide meg a vimejóra, mert én is ember vagyok kéremszépen, meccsek is voltak a tegnap, na meg főleg azé', mert nem volt áram! Biza. Begyüvök nagy igyekezettel, hát nincs áram, gépem persze le vót merű've vagy 20%-ra, mert előző este akkkkumulátorról használtam, aztán jó, hogy mikor meg pont kéne a jó áram, hát akkor nincs, úgyhogy mire letöltöttem a videjókat, meg elkezdtem volna a vágást a Premiere-ben, hát le is merült a drága, úgyhogy mézeskalács volt, de szerencsére nemsokára lett már áram, akkor viszont a Premier Líg s a Liverpúl meccs kezdődött... - na de mindezt csak zárójelben jegyzem meg, úgy mellesleg, csak hogy fossam és szaporítsam a szót, hátha valaki ráér és elolvassa idáig, ahol pontot teszek e hosszú mondat végére. Aufszfszfszviderzéhn.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

... kommentet ide kérek szépen :) ...